DŮLEŽITÉ ODKAZY
10 KROKŮ PRO SAMOTESTOVÁNÍ – Průvodce testováním ve firmách prostřednictvím samotestování a úhrady z veřejného zdravotního pojištění – aktualizace 25.3.2021
Seznam antigenních testů, pro které vydalo ministerstvo výjimku, a podmínky pro udělení výjimky
M E T O D I C K É S D Ě L E N Í Odboru odpadů Ministerstva životního prostředí k zařazení odpadu z antigenních testů určených k samotestování osob
Jak nakládat s odpadem v době koronavirové pandemie – leták ke stažení zde
Aktuální informace pro podnikatele k dopadům COVID-19
Informace o testování zaměstnanců včetně FAQ od HK ČR – jak zajistit testování ve firmách, termíny testování, jaké testy lze využít a jaký je mezi nimi rozdíl, jak zlikvidovat použité testy, jak řešit konflikty se zaměstnanci při testování a mnoho dalšího k této problematice
Možnost objednávání antigenních testů pomocí kontaktních formulářů HK ČR
Jednoduchý informační leták s návodem, jak si vybrat správný respirátor, připravil pro spotřebitele Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) – Mám správný respirátor
Aktuální epidemiologické informace ke COVID-19 i rady pro podnikatele na stránkách magistrátu Hl. města Prahy a Hygienické stanice Hl. města Prahy
Covid dotační programy pro firmy a OSVČ
FORMULÁŘE
Pohyb mezi okresy – FAQ a formuláře
Vzory dokumentů, které mohou sloužit jako výkaz dokumentů z jednotlivých ministerstev: – prezenční listinu pro předání testů zaměstnancům – čestné prohlášení zaměstnance o použití testu a výsledek – čestné prohlášení pro smluvní partnery o samotestování |
STALO SE
Povinnost zajistit testování zaměstnanců v podnicích s 50 a více zaměstnanci, která je mimořádnými opatřeními Ministerstva zdravotnictví z 1. března 2021, 5. března 2021, 15. března 2021 a naposledy z 22. března 2021 uložena zaměstnavateli, už platí. Blíží se termín pro zaměstnavatele s 10 a více zaměstnanci, kteří musí zajistit testování zaměstnanců tak, aby počínaje 26. březnem nevstoupil na pracoviště netestovaný zaměstnanec, a nově byla stejná povinnost počínaje 6. dubnem uložena podnikům s alespoň 1 zaměstnancem, a také OSVČ vykonávající hlavní samostatnou výdělečnou činnost. Zaměstnavatel nemůže zaměstnance nutit, aby si test obstarali sami.
Aktuálně probíhající kontroly na dodržování anticovid opatření a testování zaměstnanců: – zatím u velkých zaměstnavatelů s tím, že je údajně pokyn zkontrolovat každou firmu, kterou na místě naleznou, tedy i SBS Zaměření: • Zda probíhá testování nebo je v plánu (dle kategorie) • Používání dezinfekce, antibakteriální mýdla, případně gely (zda je zaměstnanci mají vydané, zda k nim mají přístup atd.) • Protokoly o předání respirátorů ( pozn. všichni zaměstnanci respirátor měli na sobě, ale chtějí jasnou dokumentaci) • Protokoly o proškolení o správném používání respirátorů a roušek (dle vyjádření je respirátor považován nyní za standardní OOPP a proto přesně dle ZP je nutné výdej evidovat + školit zaměstnance v použití etc.) • Ostatní protokoly o dodržování vládních nařízeních, rozestupů a podobně • Protokoly o prokazatelném seznámení zaměstnanců o dodržování pravidelných bezpečnostních přestávek při nošení respirátoru (bezpečnostní přestávky dle § 39, NV 361/2007) |